onsdag 16 januari 2008

Kvällen innan tentan

Så har det gått en vecka sedan senaste inlägget. Knappt suttit vid datorn pga allt tentaplugg.
Jag åkte hem i tisdags till Jönköping för att plugga. Tillvaron blev allt för tråkig och ensam här i Köpenhamn när det varken var någon undervisning eller något folk hemma på korridoren. Där hemma blev det inte allt för mycket lek, och studerandet var tämligen uppsnäppt.
Gjorde ett par visiter på högskolebiblioteket i Jönköping och pluggade anatomi bland civilekonomerna i studiesalen.

Så har vi kommit till kvällen före tentan. Av någon anledning så infaller alltid ett lugn över sista pluggdagen. Somliga sitter säkerligen i ren desperation och försöker repetera och plugga in det sista, men jag reagerar på det motsatta hållet. Nu finns det ju ärligt talat inte speciellt mycket man kan göra åt situationen, jag har pluggat så gott jag kunnat och det får duga. Inte lönt att oroa sig för tentaresultat redan innan man har skrivit tentan, det går ju som sagt inte att göra något åt det.
Nä, det blev lite repetition av några anteckningar ikväll, pluggade in de fysiologiska mekanismer på blodtrycket när man går från sittande till liggande ställning, och det känns ganska bra ändå.

Imorgon kväll så blir det tentafest med klassen på Darias kollegium. Blir en trevlig avslutning på denna termin och kanske också denna studietid i danmark. På lördag flyttar jag till Lund, och det känns riktigt riktigt bra!

Inga kommentarer: