onsdag 31 oktober 2007

Resume av helgens äventyr

Nähä, nu har det varit slappt i bloggen. En resumé av det som hänt sist:

  • Fredag
    I fredags var jag nere på jagt og fiskerimagasinet för att köpa fiskespön till mig och Stefan. Dessvärre hade dom bara en rulle, så jag köpte spöet till Stefan och beställde en rulle till mig själv. Sedan bar det av till Lund. Ramlade in hemma hos Lindblom-Perssons där det var Mias föräldrar var på besök. Efter kaffe och ett par hundra cheeseburgare så drog jag och steff ut en stund för att provkasta spöet. Vilka grejer! Svensk ABU-kvalitet in i minsta molekyl.
    Rosholm ramlade in för ett par öl, och sen begav vi oss ner till Jens 25-årsfest. Mycket trevlig tillställning må jag säga. Lite tamt med partyanimals, halv 2 var jag och Daniel ensamma kvar varvid det diskuterades lite kring dansk politik innan det var dags att slagga. Väl uppe hos molly hade jag akrobatuppvisning på madrasserna på golvet för en måttligt road publik bestående av Molly och Kassören.

  • Lördag
    Lördagen bjöd på sovmorgon, därefter ett besök på arkens bokhandel. Kassören var på jakt efter ett radband som "någon präst skulle få välsigna så det blir lite kraft bakom grejerna".
    Lunch på Cafe Finn, sedan 1 kg chilinötter och nilecity. Eftermiddagen bjöd också på kulturella upplevelser då vi var på Lunds akademiska körs jubileumskonsert. Intressant repertoar och mycket duktiga!
    På kvällen lekte vi lite hemma hos Carlsson, käkade pizza, hade wrestle-mania på mollys golv och somnade.

  • Söndag
    Eftersom vi gick över till vintertid i söndags konstaterade vi snabbt att den annars okristeligt tidiga mässan på Larran (kl.10) egentligen nu blev kl.11 (upplevd tid). Detta gjorde oss lyckliga. Efter mässan var det kyrkfrukost och vi begav oss sedan till stationen för att ta oss mot Köpenhamn. Slog följe med Morten på korridoren till Parken för att se FC Kobenhavn ta emot Randers på hemmabanan. Dessvärre slutade matchen 0-1 till FCK. 3 stolpskott och en bortdömd straff, det var inte FCK's dag helt enkelt.
    Kvällen var allmänt danken, matatch fick i en vision för sig att krydda köttet till kvällsmaten med kakaos. Lite allmän debatt och gnäll om vårt kära Svenska kyrkans unga innan det var dags för sängen.

  • Måndag
    Matatch var hungrig och gnällde om frukost redan kl.09:30. Det skulle dock dröja ända till kl.13 innan det blev mat, och då direkt på lunchen hos vår kära Patio pizzabar.
    Ner på stan i ösregnet. Spanade efter skor och lallade runt på ströget. Var inne på jagt og fiskerimagasinet för att hämta mitt spö. När killen öppnar lådan med rullen visar det sig dock vara fel rulle i lådan. Blev inget spö den dagen heller.
    Kvällen bestod av hamburgertallrik och den gamla klassikern Cannonball run som inhandlades på Tiger för överkomliga 20 kr.

  • Tisdag
    Jag drog till skolan vid 8 på morgonen. Grabbarna hade planer att lämna Köpenhamn vid 10. När jag kom hem för håltimmen kvart över 10 var dom fortfarande kvar, men väl på gång. Måndagen bjöd inte på så mycket mer äventyr, läste igenom labbinstruktioner på 50 sidor.

  • Onsdag
    Så har vi kommit till dagens datum. Var i skolan vid 12 idag för att labba med rått-lever och rått-muskler. Jag och Johannes lyckades snabbt bli klara med labben, dock lyckades vi missa att preparera ett prov, varvid vår allt för sadistiske vän Hans-Henric tyckte att vi skulle göra om hela försöket. Då förberedelserna för analysen skulle ta över en timme tyckte inte vi att det var speciellt lockande. Allt löstes genom att vi snodde Hans-Henrics värden för det provet istället. Hade mänskligheten legat i våra händer, hade vi säkert gjort det, men nu var inte fallet sådant.
    Anna svängde förbi efter skolan och vi lagade kvällsmat. Alltid trevligare att laga mat tillsammans med någon. Strax är det dags att sparka täcke. Labben fortsätter imorgon igen, då är det någon analys av rått-hjärna, ja, jag har inte läst igenom instruktionerna än, men jag ska... snart





Inga kommentarer: